利用者登録 User registration

支援センター利用に必要な3つの登録

利用者登録と同時に、研究成果報告、利用費支払い予算種別登録 3つ全ての登録が必要となります。以下リンクよりご登録ください。

  1. 研究成果報告フォーム
  2. 利用者登録 (こちらのページよりお進みください)
  3. 利用費支払い予算種別登録

登録手順

  1. 支援センターホームページにて、利用方法及び利用費請求について必ずご確認ください。
  2. 利用方法
    利用費請求

    ※研究グループ代表者の方は、日本語以外での説明が必要な方へ、内容の説明をお願いします。

  3. 確認事項をお読みの上、ページ下部「オンライン登録はこちら」をクリック
  4. 申請フォームの番号に沿って入力し、最後に「送信」ボタンをクリック
  5. 登録が完了後、支援センターより「登録完了メール」が自動送信されます。
  6. 申請完了後、確認メールが届かない場合は支援センターまでお問い合わせください。
  7. 問い合わせ先
    支援センター事務室:内線 2671 E-mail:ersc@tokai.ac.jp

登録内容

利用者登録は個人単位での登録となります。

利用方法、確認事項をよくお読みの上、利用者ご自身での登録をお願いします。

これらの情報を入力していただきますので、事前にご準備ください。

  • 登録者情報:氏名、教職員番号、メールアドレス、内線番号、所属、職種
  • 登録者が所属する研究グループの代表者情報:氏名、教職員番号、所属

確認事項

登録者

初回利用時、年度毎に利用者登録が必要です。

ご自身がセンターに直接立ち入らない場合を含め、研究グループ代表者、請求者となる方も必ず利用者登録をお願いします。

専任・特任教員のみ研究グループ代表者として登録可能です。

機器・実験室オンライン予約システム りざぶ郎

利用者登録後は、支援センター管理機器・実験室のオンライン予約システムが利用可能となります。

登録完了後に送信される登録完了メールに、URL等が記載されていますのでご確認ください。

2023年度利用者登録時にご案内したパスワードは、2024年5月上旬に切り替え予定です。 新パスワードは5月上旬、2024年度利用登録者へお知らせいたします。

  • りざぶ郎のURL、パスワードが漏洩することの無いよう、お願いいたします。
  • 初めて利用される機器・実験室については、必ずスタッフに説明を受けてください。

登録情報の利用目的

支援センターでは、申請時にご入力いただいた情報を以下の目的で使用させていただきます。

  • 支援センターからのお知らせ等メール送信、配布
  • 利用費請求業務
  • 利用者数及び、研究グループ数の集計
  • 支援センター管理機器のオンライン予約システムとの連携

Three registrations required to use the support center

All three registrations are required at the same time as user registration: research results reporting, and  budget type registration for the user fees. Please click on the link below to register.

  1. Research Results Report Form
  2. User registration (Please click here to proceed.)
  3. Budget type registration for the user fees

Registration Process

  1. Please be sure to check the usage method and usage billing on the support center home page for Medical Research and Education (hereinafter referred to as "Support Center").
  2. ※If you are a representative of your research group, please explain the contents of the website to those who are not native or comfortable with Japanese. If you need help, please check with your principal investigator.

  3. After reading the confirmation , please click "Click here for registration online" at the bottom of the page.
  4. Follow the numbers on the application form and click the "Send" button.
  5. After registration is completed, "Registration Completion email" will be automatically sent from the Support Center.
  6. If you do not receive the confirmation email after completing the application, please contact the Support Center.
  7. email:ersc@tokai.ac.jp
    TEL: ext 2671

Registration details

User registration is on an individual unit.

For application you will need the following information:

  • For applicant: name, Faculty number, email address, extension number, Affiliation, Position
  • The representative of your research group: name, Faculty number, Affiliation

Confirmations

For applicant

User registration is required for the first time use and each fiscal year.

The representative or claimant of a research group, including the case you do not enter the Support Center directly, please register the user registration.

For the representative of a research group, you need to be a full-time faculty member or a Specially appointed faculty member.

Online reservation system RIZABURO

Some of the Support Center equipment and laboratory spaces will be using an online reservation system. RIZABURO (Please note the system is only in Japanese)

After user registration, the online reservation system for support center management equipment will become available. Please check the URL etc. in the confirmation email sent to you after the registration is completed.

New RIZABURO's password for 2024 will be changed in early May.

The new password will be announced to registrants in 2024 in early May by email.

  • Please do not share the URL and password with others.
  • For first-time users, be sure to ask the staff for explanations about the equipment and laboratory spaces.

Purpose of Use of Registered Information

The support center will use the information for the following purposes.

  • Sending notifications etc. by email
  • Usage fees processing and notifications
  • Analysis of the number of users and research groups
  • Access and registration within the online reservation systems of the support center equipment